Torsdag - Farmakologi och Läkemedelsberäkning


Hade kursstart klockan 10.00 i morse. Webbföreläsning från Umeå följt av en lunch ute i solen tillsammans med Sandra, Arre och Jennifer. Eftermiddagen spenderades med mer föreläsningar. Vi går in i en extremt intressant kurs nu. På fem veckor ska vi läsa fyra paralella ämnen (Famakologi, Klinisk Kemi, Mikrobiologi & läkemedelsberäkning) - även tenta av dem alla fyra. Kan knappt förstå att jag snart är sjuksköterska - tänk så många människor jag kommer få möjlighet att hjälpa. Just nu är mitt mål att jobba på bup, unga vuxna eller annat där jag får fokusera på det psykiska måendet och motivera. Jag vill till Afrika och jobba också, blir perfekt att praktisera i Tanzania under termin sex. Förstår ni ens hur mycket jag längtar iih!!

Ikväll har jag ätit middag med Mamma och Pappa. Därefter beställt hem kurslitteratur för 3 000 kr, känns som ett rån. Hur kan ens fem böcker bli  3k. No more shopping for me denna månaden. hehe. Annars har jag suttit i telefon med efterlängtad vän resten av kvällen och catchat up! Nu ska jag se slutet på hockeyn och ladda om inför morgondagens föreläsningar. 

Take Care! 





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback