Kill them with kindness

 
På mitt soffbord där bak skymtar ni vad helgen handlat om. Nämligen Cola och godis från hemmakväll. Har haft feber, fel med halsen, antibiotika och smärta. Tur att jag har Olov som kom och förgyllde min kväll igår. Även brorsan som svängde förbi med godis för en hel klass (åt upp nästan allt själv hehe). Jag är slut nu, känns opassande med tanke på att jag snart har tenta följt av obligatoriska moment på skolan. Men jag får göra mitt bästa, för vet ni? Mer än så kan man inte göra. Vi är inte mer än människor för tusan!

Tänkte att ni ska få bära med er en tanke också: Om att aldrig döma en bok efter omslaget, eller en människa efter utseendet. Bara för att en person inte har senaste märkeskläderna, eller det morderna utseéndet så betyder det ingenting om människan i sig. Eller om en person är extremt snygg heller för den delen. Ge alla en chans och prata med alla på samma villkor. Oavsett om det är chefen eller din kompis morfar. Alla är vi lika värda och värd att bli bemött på ett bra sätt. "Kill them with kindness, dont let someone else´s bad attitude ruin your day. Instead, influence that person with a smile and a kind word".



Kommentarer
» Lina

Julia du kommer att bli världens bästa sjuksköterska.

Svar: Oj, tack snälla du! :)
Juliaajoo

» Ninis

Du är så bra du tjejen!! ❤️🙏🏼

Svar: Du med ! <3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback