FREDAG och TRÄNING

 
Tränat överkropp med Elin och Lisa nu på förmiddagen. Korta intervaller med högt tempo = Tabata inspirerat. Man kör allt man kan i 20 sekunder + vilar 10 sekunder = 8 omgångar (åtta olika övningar). Man ska gå all in i 20 sek intervallerna, det ska kännas som en evighet liksom - man ska förtjäna 10 sek vilan. Hehe. För att nå resultaten man är ute efter, är det viktigt att våga sig utanför boxen och aldrig ge upp. Bara kötta. Men samtidigt komma ihåg å träna för att man älskar sin kropp, inte för att man hatar den. 

Nu ska jag äta korv och makaroner till lunch innan jag ska ta mig ut på en löprunda. 
Är inne i en skön träningsperiod nu. Träningen får mig att må som en kung, så då tränar jag mycket helt enkelt. Om en månad kanske jag inte alls är i form och orkar träna, då får jag vara nöjd om jag kommer mig till gymmet en gång i veckan. Man måste lyssna på kroppen och vad den behöver just nu liksom.  

 
Ibland behöver kroppen sömn, choklad och tv-dagar. Då är det så. 
Ibland behöver den träning, galenskaper och spontanitet. Då är det helt enkelt så. 
Det är helt okej att det är så. Viktigast är att lyssna på sin kropp.
 
 



Kommentarer
» Lisa

Låter helt grymt det där Tabata passet, skulle du kunna skriva ut det i sin helhet? 😃

Svar: Hej:) det är de roligaste som finns!! kan skriva ett inlägg om det om nån dag. kram kram!!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback