Att komma igång med träning

FRÅGA
Jag tänker och tänker på att komma igång med träningen. Jag har träningskläder, men sen då.. Tänker att jag ska starta om från början, powerwalks och sen smyga in löpning, men jag går ofta ut från 0-100 direkt och efter några dagar har jag tröttnat.. Tänker att en träningskompis till en början vore bra men inte för länge liksom... 
Hur ska jag lägga upp allt? Tips?

 
SVAR
En träningskompis är aldrig fel. Då kan man dra varandra till gymmet när man själv tappat motivationen. För hur tungt det än känns innan ett träningspass, blir man alltid piggare och gladare därefter.

För att komma igång med träningen mitt bästa tips att inte gå ut för hårt. Börja med 20 minuters promenader tre gånger i veckan. Det viktigaste är att få in rutinen och en positiv känsla. Att det är kul och inte för jobbigt till en början. Få in träningen i din livsstil. Innan varje pass ska man ställa sig själv frågan "Är detta någonting jag kan hålla på med om ett år". Om svaret är nej är det idé att hitta en ny träningsform.

När träningen är en del av vardagen, går den utöka. För då kan man inte vara utan den. Jag har nu fått in träningen i min vardag och älskar varje sekund av den. Så jag kör väldigt hårt under varje pass. Det viktigaste är att det är kul och att man mår bra av det. 

Jag har dock många gånger varit trött och otaggad innan passet. Men aldrig missnöjd efter. Diciplin, motivation och vilja är ens bästa vänner för att hålla igång;D




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback