Du är min ängel vad hade jag gjort utan dig


Det har varit en omtumlande kväll på jobbet. Jag har insett vilket fint jobb jag har. Vilken ära det är att göra livet finare för pensionärer som behöver det. Att få höra "Du är min ängel, vad hade jag gjort utan dig?" är ord som värmer hjärtat. Eller när pensionärerna säger "Du har alltid ett leende på läpparna, jag är så glad att det är just du som jobbar här". Mitt jobb är fantastiskt på alla sätt och vis. Man får skratta, lösa problem och göra livet lite bättre för människor. Varje dag. 

"Kan jag göra livet bättre för en person, då har jag lyckats" sa jag i en intervju med Västerbottens tidning för några månader sedan. Tänk att jag får den äran varje dag på mitt jobb. Det får en själv att må så mycket bättree! 

"Nej, ångest är inte den värsta känslan, skuld och skam är mycket värre" - Du har lärt mig så mycket om livet.

Nu ska jag sova och ladda om inför morgondagens 7-18 arbetspass. PUSS!! 




Kommentarer

Vilken härlig tjej du verkar vara :) Du gör dom säkert en jätteskillnad för dom där pensionärerna :)
Jag mötte en tant här i london på bussen som bor på ett "vårdhem". Hon sa det att hon hellre åker iväg till Tesco (ICA) på egen hand, "för där inne spelar dom bara tråkigt schack och the care takers ser så sura ut". Det bara brast i mig när hon sa det!
Härligt att höra att du är så positiv till jobbet, var mest vad jag ville säga :)


Kom ihåg






Trackback