MÅNDAG - Kvällsjobb


Det är såhär jag går klädd på varje arbetspass;) Jag jobbar faktiskt som Undersköterska på ett mysigt äldreboende. Där jag även är BPSD administratör. Jag brukar altid säga att jag är de bara för att administratör låter häftigt haha. Själva BPSD är inte lika häftigt, men en utmaning. Det står för Beteendemässiga och psykiska symtom vid demens. Min uppgift är att sitta och skatta personer som mår dåligt pga Ångest/oro/depression och sedan försöka hitta lösningar tillsammans med arbetslaget för att patienten ska må bättre. Väldigt viktigt eftersom mitt jobb som undersköterska är att ta hand om mina pensionärer så att deras sista tid i livet blir till den absolut bästa möjliga. 

Tänk egentligen vilken ära. Att lilla jag får rulla håret, dricka kaffe och ge den bästa omvårdnaden till pensionärer som har byggt upp vårt samhälle. Det är ballt. Något som också är ballt är att prata med 90 åringarna. Hur dem levde som ungdomar. Man kan prata i flera timmar:) Jag har ett fint jobb. Tyvärr en lite sämre lön och dåliga arbetsvillkor (med helgjobb, kvällsjobb, jobb på röda dagar osv). Just därför kommer jag att läsa vidare. Annars hade jag velat jobba som undersköterska många år framöver. För det finns inget mer värdefullt jobb! :):)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback