Helvete vilka fina (feta) ben du har?

Självbild innebär bilden man har av sig själv. Om du har en dålig självbild och någon ger dig en komplimang och säger "Men gud så fina ben du har" då vrider hjärnspökena till komplimangen så du hör "Helvete vilka stora ben, du borde träna dem". När man har dålig självbild kan man inte ta emot komplimanger, man blir bara stressad av dem. Jag var sådan förrut. Om någon sa att jag hade en fin kropp, ville jag gråta. För jag trodde att alla drev med mig. Idag har jag en bättre självbild, jag arbetar med den varje dag. Första steget till en bra självbild - är att säga tack till alla komplimanger man får. Oavsett vad man egentligen tycker.

Jag har legat och solat på bryggan hela förmiddagen. Grannar har passerat och jag har ätit chips med mamma. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör idag. Väger till och med tre kilo mer än innan jag var sjuk. Men slutsatsen jag dragit är att en smal och fit kropp inte medför lycka. Ett liv man trivs med är så mycket mer värdefullt. Jag har valt att leva, skratta och äta. Jag vill inte leva ett liv på diet och ångest. Vill leva ett händelserikt liv värt att dö för. Det gör mig lyckligare. Dessutom handlar det inte om hur mycket man väger, utan hur man bär upp sin vikt. <3

 



Kommentarer
» Lisa

Du är min idol ❤

Svar: Darling ❤
Juliaajoo

» Lisa

Fantastiskt bra skrivet - som vanligt :)

Svar: tack lisa!!<3
Juliaajoo

» :)

behövs mer människor som dig!<3

Svar: men söta du <3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback