Problem med finnar

När jag gick skola hade jag massor av finnar. Som alla har i puberteten. Jag minns hur mycket jag skämdes över dem och än idag uppkommer en svag panik när jag ser dem röda prickarna dyka upp överallt i ansiktet. Trots att det bara är små röda prickar liksom. Men nu har jag hittat produkter och smink som fungerar alldeles utmärkt för mig, som sällan och aldrig ger mig finnar!

För det första sover jag aldrig i smink. Varje kväll använder jag dessa tre ansiktsprodukter. Först tvättar jag bort  sminket med tvålen. Sedan låter jag en Gel-creme sitta i ansiktet ca 1 minut. Därefer tvättar jag bort det och smörjer in ansiktet med krämen. Påriktigt världens bästa ansiktsprodukter! 

Om det trots allt dyker upp finnar - så smörjer jag dethär på dom när jag ska sova. Och POOOOFFFF är dem i princip borta när jag vaknar på morgonen. Det går att stava mirakelkräm. Denna kräm borde finnas i varje hem! 

I sminkväg använder jag aldrig fondation som täpper igen alla porer. Om jag sminkar mig brukar jag endast använda en primer, rouge på kindbenen och lite solpuder i hela ansiktet (allt från bodyshop). Och minst en dag i veckan låter jag ansiktet vila från allt smink:):)

Det är fett enkla steg för att slippa finnar. Men trots allt: När dem dyker upp i mitt ansikte brukar jag dränka paniken genom att tänka "herregud, det är röda prickar i ansiktet, finns dem som har det betydligt värre. Dessutom lägger jag aldrig märke till finnar på någon annan, jag ser dem bara på migsjälv". Så några röda prickar i ansiktet håller inte mig inlåst;) Däremot trivs jag bättre utan dem! 



Kommentarer

Vart har du hittat ansiktsprodukterna? På apoteket?

Svar: exakt, finns på apoteket. trevlig kväll, kram!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback