BAKA ENKELT BRÖD

 
 Ikväll har jag bakat mitt första bröd ever någonsin i mitt liv. Det var extremt enkelt med få ingredienser:

Bröd: 1 st.
Ugn: 175 grader.

2 dl havregryn
5 dl grahamsmjöl 
1 dl linfrön
2 tsk bikarbonat
1 dl frön/nötter (jag tog solrosfrön)
1 äpple, rivet
4 dl naturell yoghurt
1 tsk flingsalt

1. Blanda alla torra ingredienser. Rör sedan ner äpple, yogurt och salt. 
2. Fördela smeten i bakplåtspappersklädd brödform
3. Toppa med solrosfrön och linfrön 
4. Grädda 60 minuter i mitten på ugnen
3. Låt gärna brödet stå i några timmar innan du skär upp det. Det är kladdigt som nygräddat.

Fort var det gjort, SMAKLIG MÅLTID!




Kommentarer
» Nina

Måste testa göra!!:D

Svar: Det tycker jag. Hoppas bara du tycker det är lika gott som jag tycker hehe;) åt tre stora mackor igår och skulle lätt kunna trycka det dubbla;) AHAHA!
Juliaajoo

» Ninis

Älskar fullkornsbröd och BRÖD överlag så det ska nog slinka ner lätt!;)

Svar: HAHA men kanon;) !
Juliaajoo

Det receptet tror jag att jag snor av dig!!! Måste testas. Låter jättegott ju :)<3

Svar: Bara att sno. Hoppas du gillar det lika mycket som jag gör:) Kram min fina <3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback