Ögon som glittrar

 
Danny släppte ny låt idag och jag har hört den på repeat i tre timmar nu haha. Blir liksom helt tagen och lyssnar på varje ord. Kärlek är så enormt svårt. Man har liksom aldrig någon aning. För mig är kärlek någonting vackert. Det handlar om tillit och att tycka om varje del av den andra personen. Att må som en prinsessa. Ingen osäkerhet, ingen svartsjuka. Att vara i ett rum bland miljoner personer men den enda man kollar på med ögon som glittrar är just han. 

Kärlek är vackert samtidigt som det kan göra så fruktansvärt ont. Jag vill dock tro att kärlek är just vackert. Inte fastna i förhållanden som får en att må dåligt. Och inte bli blind i kärleken och kär i gamla minnen. Ibland måste fina saker falla isär, för att ännu finare saker ska få växa ihop. Kärlek är svårt och man har liksom aldrig någon aning. Men samtidigt så väldigt vackert. 




Kommentarer

Åh shit, du har verkligen en gåva när det gäller att sätta ord på känslor. Detta var precis vad denna förvirrade tjej med kärleksdrama behövde höra, det hjälpte så mycket kan jag lova dig. Ibland känns det som att vilket bekymmer man än har eller om man känner osäkerhet så kan man alltid titta in på din blogg och bam, där finns ett inlägg med svar, eller positiv pepp som är exakt det man behövde.
Hatten av för dig Julia, du är bäst ❤

Svar: Tack, du fina. Känslor är ett svårt ämne - kärlek likaså haha. Jag blir inte riktigt klok på det:). Men det viktigaste är att man mår bra och bestämmer sig för vilken kärlek som inte sårar en. Regel nummer ett: Var aldrig nummer två!!!
Kram och lycka till med dina bekymmer!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback