Tjuvlyssnade på gymmet

 
Dagens träning fick bestå av crosstrainer 45 minuter. Egentligen tycker jag det är ganska tråkigt att stå på den, så jag brukar underhålla mig med att lyssna på folk i min omgivning. Idag var det två killar som fångde mitt intresse. Det ena killen sa till den andra "Jag vägde 78 kilo i morse, mitt mål är att väga 80 innan jul" varpå vännen svarar "Fan det är ju bra jobbat alltså, du får äta mycket fett så är du snart där". Båda två började skratta lite innan en första killen skämtade om hur han skulle "Beställa in oxfilé men be kocken fritera köttet, så det blir mer fett". När han drog det skämtet började även jag skratta från min crosstrainer. Alltså haha, dem måste trott att jag är retard ;) 


Anyway. Det var en tanke som slog mig när jag stod där på crosstrainern. Om hur olika vi är? Aldrig i livet att jag skulle stå på gymmet och prata öppet om min vikt. Och aldrig i livet att jag skulle önska en viktuppgång (inte viktnedgång heller för den delen)! Medan många grabbar kämpar med att bukla och sedan deffa. Allt för muskler och en vältränad kropp liksom. Samtidigt som många tjejer gör allt för att droppa lite vikt och bygga stor rumpa + smal midja.... Denna utseéndefixerade värld. När ska folk förstå att allting inte hänger i hur mycket muskler man har, eller vad vågens siffror visar. Tränar ska man göra för välbefinnandet och hälsan, för att orka med vardagen bättre:) And thats it.

Varför tränar du? Hur många dagar i veckan brukar du träna?
 



Kommentarer

Jag tränar för att det är kul, men även för att jag känner att jag mår bra av att träna.
Jag försöker träna lagom och det kan variera från vecka till vecka. Ibland 3 dagar och någon vecka 1 dag. Det beror på hur livet ser ut just då :)

Svar: Vad klok du är Jasmine. Och jag håller med dig, visst är det kul att träna? ta ett nytt rekord och bara känna sig galet nöjd efter passet. Det är grejer de;) - kram på dej!!
Juliaajoo

Alltså Julia, jag måste få tala om för dig hur jäkla mycket jag uppskattar dig och din blogg! Du gör en så fruktansvärt stor skillnad i mitt liv och jag ser dig lixom som en nära vän, trots att jag inte känner dig. Varenda dag kämpar jag med min självkänsla, som tyvärr är körd i botten, men varje gång jag bryter ihop och bara vill gråta tills det inte finns några tårar kvar - då finns DU där! DU betyder så himla mycket för mig och att jag kan kolla igenom din blogg och finna någon slags styrka, det är ovärderligt! Jag önskar helt ärligt att jag hade en Julia i mitt liv också, för jag tycker du verkar så himla underbar och sååå fin mot allt och alla! TACK för allt du ger mig och för att du får mig att må bra då allt bara är kaos:) Kramis!

Svar: Nu blev mina ögon alldeles fulla med tårar & hjärtat varmt. Tack för dem fantastisk UNDERBARA orden. Hur underbar är inte DU som säger så?! Kul också att min blogg kan peppa dej. Men synd att du mår dåligt! Hoppas för allt i världen att det snart vänder för dej! Miljooooooner kramar till dig!!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback