ETT MAIL FRÅN PAKISTAN !!


Jag fick ett långt mail från en kille i Pakistan här i veckan (som pluggat i Umeå). Av någon anledning har han hittat min blogg och ville därför skriva till mig "You are young and bright Swedish girl and i trust on your abilities. As it is very clear in your cover picture atleast i like it from the deep of my heart. I like it when you were washing car, when you are taking pictures of your self (i like it the way you love yourself), This country and this world needs people like you who are humble and human enough"  Liksom WHAT? Jaja, sedan fortsatte han mailet med hur orättvis världen är. Hur rädd han är, som bor där det bombas och förstörs. Där döda människor är en vardag. Han bad inte om pengar i mailet. Han ville bara att jag skulle åka ner till Pakistan och se deras vardag(?). Vilket jag inte kommer att göra, det är aaalldeeeles för farligt.... men iallafall

Jag far så jävla illa av världens orättvisor. Jag vill bara att alla ska leva ett tryggt liv liksom. Ingen ska behöva svälta ihjäl, eller dö av ett myggbett. Ingen ska heller vara rädd för att bli skjuten på väg till jobbet. NEEEJ jag blir så ledsen. Men samtidigt går det inte att rädda hela världen?? Jag hjälper redan barn i Ghana och jag driver en pepp- blogg (som jag älskar), allt för att sprida lite glädje liksom. Det går faktiskt inte att rädda hela världen samtidigt, man måste rädda små folkgrupper åt gången. Det viktiga är att vi inte blundar för världens orättvisor - vi måste fan agera!
Ingen kan göra allt, men alla kan vi göra något.
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback