Skatterna ökas med 23 miljarder


Råkade se nyheterna nu ikväll och... ursäkta men vad håller Stefan Löfven på med riktigt? För det första har dem gjort Gymnasiet obligatoriskt, vilket jag tycker är fel. För det andra hade dem, under valrörelsen, lovat 270 miljoner kronor till ungdomsidrotten, vilket dem dragit tillbaka totalt nu. För det tredje vill dem höja skatterna med 23 miljarder kronor, vilket vi alla kommer känna i plånboken. Däremot kommer största delen från att det blir dyrare att anställa unga (eftersom sänkning av arbetsgivaravgiften tas bort). Detta kommer resultera i högre arbetslöshet för unga

Det som stör mig mest med Stefan Löfven är att han lovade mycket innan valet. Men har knappt hållt ett ord! Jag saknar dig Reinfeldt. Sverige lär falla under dessa fyra år :(



Kommentarer

Folk säger att Reinfeldt ljuger. Jag tycker han har varit den mest ärliga politikern som Sverige haft. Jag saknar honom också.
Löfven kommer att få det jobbigt tror jag.

Svar: Verkligen, håller med dig Julia. Det som stör är ju också att han aldrig kommer tillbaka :(
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback