Mina tankar om instagram

Idag lever vi i två olika världar. Ena världen visar sig genom bilder och den andra är känd som det verkliga livet. Att "en bild säger mer än tusen ord" är vi alla bekanta med. Men Liksom hallå? Jag har nästan 300 bilder uppladdade på mitt instagramkonto. Det säger alltå 30 000 ord om mig? - Wow - fast vad ska vi egentligen tycka om det här? Själv ser jag instagram som ett sätt att marknadsföra sig själv. Liksom: Ladda upp en bild, skriva en text och bli sitt eget varumärke. För ditt instagramkonto är din scen, där står du i rampljuset och alla som tittar in på din sida är åskådare. Din publik. 

Däremot är det enkelt att framstå precis som man vill på internet, det är enkelt att vara tuff bakom en skärm - tro mig. Dock har jag kommit fram till att det är viktigt att vara sig själv (i båda världarna). Att vara ödmjuk och sprida glädje. Annars blir det enormt jobbigt när den ena världen blandas med den andra. Att framstå på ett sätt via internet, som inte alls stämmer med det verkliga livet - är som att sätta krokben för sig själv. 

Använd ditt instagramkonto när du väl har ett. Kom ihåg att det är din scen, ditt varumärke. Liksom se ditt konto som ett CV som fylls på dagligen. Troligtvis kommer dina framtida arbetsgivare kolla in dina bilder innan han/hon anställer - så hur vill du framstå som människa? Är du glad? Målmedveten? bryr dig om andra? Sprallig? Kom ihåg att en bild säger mer än tusen ord. 

Exempel på vad denna bild (på blondinbella) säger till mig:
1. En glad tjej med mycket livsglädje.
2. Hon ser ut att gilla kläder & vill se bra ut.
3. Familjekär som verkar älska sitt barn
4. Ser morgonpigg & positiv ut !
5. Får känslan av att hennes familj har fin sammanhållning.
6. Undra var familjen är påväg med bilen denna tidigar morgon?
7. Hon ser ut att tjäna bra. Med tanke på kläder & bil. 
8. Tjäna bra = jobba hårt = driven människa. 
9. Ser ut att vara en poppulär människa, med tanke på alla likes. 
10. Hon verkar nöjd med livet

Ni förstår;) Man hinner dra många slutsatser på bara en bild. Så välj dina bilder väl. För kom ihåg. En bild säger mer än tusen ord.

Big No på internet
Bilder när du är full, eller dricker. NEJ!
Bilder med väldigt dålig kvalité.
Att du har en stökig lägenhet eller mycket disk.
Bilder/texter som är negativa och ger en "hate life" feeling.




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback