Fråga om Svante



Kommentar
Asså världens sötaste kattunge ju!!!:) Får jag fråga, hur vänjer du han vid att vara hemma själv? Jag funderar nämligen på att skaffa katt men har aldrig haft en förut, så då jag jobbar måste jag ju lämna denne hemma själv:) Tänkte i och med att du verkar jobba/träna/umgås mycket med kompisar:) 
 
Svar
 Visst är han gullig:). Trots att det "bara är en katt" så är det mycket jobb runt om den. Man kan liksom inte skaffa en och tro att han karar sig själv. Nej. Det viktigaste är att du skaffar en trygg katt, en som verkar lugn och trygg i sig själv, då blir allt mycket lättare=)

Däremot har du rätt. Jag jobbar/tränar/umgås mycket med folk. Men jag har som krav att varje dag minst vara hemma med Svante antingen hela förmiddagen/kvällen/eftermiddagen. Och eftersom jag arbetar 85% så är jag ledig tre dagar i veckan. Det är då jag försöker träna/umgås med folk. Jag delar liksom upp veckan sådär. Så Svante är hemma så lite om möjligt själv:D. 

Och innan jag ska iväg brukar jag hålla honom vaken i minst en timma. så han får leka med sina lekaker och springa runt i lägenheten. Sedan ger jag honom mat när jag sticker & då sover han gott så länge jag är borta=)=). Å ja, när jag arbetar långa pass åker jag hem på lunchen :) Sedan har jag även köpt "aktivera katten" leksaker om han får pyssla med för att hålla igång hjärnan. För om en katt inte blir tillräckligt aktiverad, så kan den få störda beteénden.

HAHA MÄRKS DET ATT JAG ÄR DJURVÄN ELLER?! 
 
Sedan får man inte glömma bort att en Katt faktiskt tycker om att vara ensam ibland. En kisse sover 2/3 av en dag. Ähhhh, jag ser det såhär: Det viktigaste är att Svante mår bra. Så länge han äter, kurrar och busar så mår han bra. Om han slutar med det, kommer jag se till att han får bli utekatt=). Det viktigaste för mig är att Svante mår bra & får ett bra liv. Det kommer jag se till tills den dagen han dör ;P. Så du kan ju absolut testa att skaffa en katt, om du har förutstättningar för det. Så länge kissen mår bra är det ju bara att behålla denne:)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback