Mina vänner är obeskrivliga

Igår var det åter dax för mig, mamma och moster att flyga hem till Skellefteå igen. Under flygresan rann mina tårar utan att jag ens ville det. Att mormor aldrig någonsin kommer tillbaka gör så ont. Tanken gör att hjärtat slits ur bröstet, vrids tio varv och samtidigt får hundra nålar instuckna. Älskar ju mormor, förstår inte riktigt hur man ska klara sig utan en mormor? Mamma höll mig i handen hela vägen hem och bara fanns där. Min fina, underbara och starka mamma. Som jag älskar så mycket.  

När jag kom hem bjöd mina helt otroliga vänner på mat. Jättegod mat och lite godis till efterätt. Dem fick mig att skratta också. Jag kan inte förklara hur mycket kärlek jag känner till dessa filurer alltså. 

Min älskade Elin gav även fina ord. Det var som att några nålarna drogs ur hjärtat och fylldes med kärlek istället. Fina vänner. Att ni alltid finns där, det vet jag ju. Men detta - helt sjukt vad mycket kärlek alltså. Jag och Elin har liksom varit vänner i sex år, hunnit med så mycket sjuka grejer altså haha. Hela livet ut. <3



Kommentarer
» Nils

Och under dom 6 åren som du och Elin har varit vänner, så är det som om jag har fått en till lillasyster :) Alla dina tokiga uppspel och alla roliga tillställningar som du, Jenny och Elin har gjort. Det är som om jag har en extra lillasyster ;)

Svar: Men Gud så gulligt skrivet. Rakt in i hjärtat verkligen. Tusen miljoner tack och detaamma. Ni är en så varm å fin familj:)
Juliaajoo

Fick gåshud.. Så otroligt fint!❤️
Lider även med dig Julia, jag vet hur otroligt jobbigt det är att förlora en person som man verkligen älskar. Har gått igenom det själv.. Men trots sorg, så får man försöka glädjas av de fina minnena man fått dela med den personen, och även försöka se det ljusa i allt mörker. Det är otroligt svårt, jag vet. Men jag märker hur stark du är som person så jag vet bara att du klarar dig igenom detta!!! Måste även få påpeka hur klok jag tycker att du är, och även fast jag inte känner dig så har jag på något vis lärt mig lite igenom din blogg. Och du verkar vara en otroligt fin och bra person. Och du har Elin, fina underbara.. Elin, hon är en av de finaste personerna jag träffat på senare tid. Är glad att eran vänskap är så stark, vänskap som är så stark som er är i princip det värdefullaste man kan ha.❤️ Massvis med styrkekramar!

Svar: Tack, det är precis så. Man måste nog lära sig att se det fina och glädjas åt varje stund. Verkligen <3 så kommer det att bli också. om några veckor. Nu gör det mest bara ont. Mormor var liksom inte ens sjuk, hon drabbades av en sak och lämnade oss plötsligt. Kanske den absolut bästa döden man kan ha - men man hann liksom aldrig säga adjö:(... åh jaaa!! att starka vänskaper är det bästa någonsin är så rätt. det ska man alltid hålla nära hjärtat<3 tack för alla fantastiska ord Jessica, vad du är go:):) !
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback