mån-n-nd


Druckit kaffe, städat lägenheten och sett nyhetsmorgon + malou efter tio hela denna förmiddag.
Mitt i allt städande, så var det en tanke som slog mig: Livet är som en omgång poker. Allting handlar om att spela sina kort rätt. Spelar man ett kort fel, kan man förlora väldigt mycket. Därför tror jag det är viktigt att tänka igenom sina drag noga innan man spelar. Själv har jag spelat många kort fel i livet. Extremt många. Det viktiga då är att dra lärdom från misslyckandet och göra det ännu bättre nästa gång. Kom bara ihåg att alla felspel av dig - gör andra människor till vinnare.  Så det går inte bara att "titta på" när man spelar sina kort fel gång på gång. Du måste istället agera. Göra en förändring. Du måste vinna!

Bara en av alla tankar som blixtar ner i mitt huvud. Nu ska jag ner i tvättstugan, hänga tvätt och ha tråkigt. Tjiing!
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback