inspirationsbilder - bra eller dåligt?

  FRÅGA
Vad tycker du om instagram, många som lägger ut nu en hel del lättklädda bilder, för träningsinspiration m.m.Tycker du det är något positivt eller negativt? Tror du många unga tjejer påverkas av detta?(Vet inte om du skrivit ett liknade inlägg om det här, men vore intressant och höra din åsikt:)) 
 
 SVAR
Som väntat tycker jag inte så bra om instagram och dess träningsinspiration. Idag ser vi nämligen 600 bilder av mer eller mindra nakna tjejer och killar varje dag. På internet, reklam eller tv. Det är liksom mer bilder än vad min mormor sett under hela sin livstid. Vem tror ni mår bäst?  - Min mormor matade inte sin hjärna med idealbilder dag ut och dag in. Hon lät därför inte hjärnspökena och ångesten tala så högt. Idag ser vi idealbilder all the time och trycker samtidigt ner våra egna kroppar. Just för att vi inte ser ut som dem. Helt idiotiskt!

Min mormor behövde inte växa upp i internets värld. Där yta är allt. Att man måste ha tight gap, magrutor, stor rumpa, liten midja, stora böst, tjockt långt hår. För att duga. Då liksom hade hon kanske ett komplex på kroppen och det fick räcka. Idag är många tjejer ett stort levande komplex?????

Det är ju tack vare internet (och alla sätt att jämföra sig med andra) som har SKAPAT skönhetsidealen. Om vi inte hade matat hjärnorna med "vad som är rätt" hade vi aldrig vetat "hur man ska se ut" heller. Då kanske vi aldrig hade tänkt på att våra lår går ihop? Eller att kärlekshandtagen syns då dem tajta jeansen är knäppta? 


Såhär ser dagens skönhetsideal ut. Det är så man ska se ut idag. Men fan. För att se ut så gäller det att ge sitt liv åt träningen. Äta proteinrik kost utan snabba kolhydrater. Du ska även Träna minst fem dagar i veckan. Sova ordentligt & ägna ditt liv åt träningen..... Vad tycker du - Är det värt det? Lever vi för att 'vara snygga'?  
 
 



Kommentarer
» J

ja man väljer väl vad man vill följa.. men hur hälsosamt är det för yngre tjejer, killar som inte känner sig bra nog? Hur lätt som helst att trycka på knappen "följ" och få en helt snevriden bild i huvudet av vad som är bra nog. Hur många har inte känt sig osäker i ung ålder? "Jag är inte lång nog" " jag har inte muskler nog" jag är för tjock" jag är för smal" "jag har för små bröst" "jag har för stora bröst" Tycker det är så synd att så stor del av instagram består av halvnakna bilder, man blir så besviken. Detta ÖKAR bara press för yngre. Hur bra självkänsla får man egentligen?? Nu tog jag "yngre" personer som ett exempel, det kan såklart påverka vem som helst.

Svar: klok!=)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback