då blev hjärtat varmt


En bild från min brorsas student. Även finaste kusin sandra är med på bilden.
Lördag & en massa jobb väntar. Det känns bra med tanke på den fina starten jag fick igår ju: Igår började jag alltså om att arbeta efter två veckors ledighet. Vet ni hur varmt hjärtat blir när man får höra "Men vart har du varit? Jag har ju haft dig borta - du är min favoritflicka" av en vårdtagare? Ps. För er som inte visste det så jobbar jag på ett boende med mestadels personer med demens. Såååå mycket kärlek alltså!! Till största del är det enormt stressigt att arbeta inom vården (det kan alla arbetande hålla med om). Men när dessa guldkorn dyker upp känns allting värt det. Liksom: Att jag gör livet lite lättare för dem äldre:):)
Man måste lära sig att se det fina i sitt arbete. Vad man än arbetar med !




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback