KUUUUNG

Att ta blodprover är svårt. Som ni ser på bilden så ska man liksom känna efter var venen i armvecket sitter å därefter träffa den lilla nålen i den lilla venen. Man får inte trycka nålen för långt in, för då "går venen sönder", man får inte ens föra nålen en milimeter åt sidan - för då går det inte heller. DET ÄR FIN-LIR SOM GÄLLER=)

Jag har inte tagit blodprover på tre år (då hade jag praktik på lasarettet 2011). Och idag när sköterskan frågade våran arbetsgrupp "är det någon som vill ta blodproverna idag?" så hör jag mig själv säga "Jag testar gärna". HAHA WHAT THE FUUUUCK? Blev nästan kallsvettig och skakis;P MEN! Jag tog blodproverna och jag LYCKADES. Snacka om självförtroendebooosten där, jag sprang runt och kände mig bäst i världen hela förmiddagen hahaha :P 




Kommentarer

Är du undersköterska? :)

Svar: Gick det på gymnasiet:)
Juliaajoo

» Jenny

Vad duktig du är Julia :D. Längtar tokmkt tills vi får börja lära oss de sen i höst :). Kram

Svar: Det är sååå kul :D du kommer tycka att det är jätte roligt! oftast så failar man ju,men när man väl lyckas hoppar man av glädje ;)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback