Den rätta kroppen


Det är kläderna som ska passa kroppen, inte tvärtom. Som ni ser på bilden här ovan kan man nästan tro att det är två olika kroppar, beroende på att byxorna sitter olika över höfterna - ganska fascinerande. Däremot har fitnessinspirationen ute i syberrymden inbillat oss vad som är den rätta kroppen. Den perfekta kroppen. Ni vet, bilderna på vältränade magar och texter som triggar igång vårt inbyggda hat mot oss själva. Kropparna på dem bilderna har aldrig kärlekshandtag, lår som går ihop eller mage utan rutor - så självklart intalar vi våra hjärnor att fitnessbilderna är dem rätta kropparna. Att våra egna kroppar är fel. Men ingen kropp är den andra lik? Fettet lägger sig olika på varje människa. Själv har jag väldigt ytliga magrutor (min mage ser lätt vältränad ut), däremot lägger sig "fettet" på kärlekshandtag och rumpa istället;). Man måste bara acceptera sin kropp & att ingen är den andra lik. Fokusera på vad du är nöjd över - istället för att hata det andra! 

Sommaren är på ingång OCH sommaren är kort. Så snälla skippa alla hets-dieter och bikini-ångest. Gå istället direkt till spegeln och säg "detta är en perfekt kroppp". För det finns inget bättre än självförtroende. Jag kommer själv strosa runt med mina kärlekshandtag på stranden i sommar och bara njuta av solen och sommaren - & jag kan lova att många tjejer kommer vara irriterade på det. För det finns inget "värre" än tjejer med bra självförtroende - eller hur ;)?



Kommentarer

Hej Julia!
Jag måste bara berätta att jag älskar din blogg så sjukt mycket, känns som att du är min bästa vän som bara öser bra energi över just mig hehe! Du skriver så jäkla bra och peppar en till max, DU gör en så stor skillnad i mitt liv och jag vill bara att du ska veta att jag ser upp så mycket till dig:) Kramis!

Svar: Hej Jennifer, vad du är underbar som säger så. Det betyder enormt mycket att få höra. Jag vet inte vad du går igenom, men det känns ju fantastiskt att lilla jag kan ösa bra energi över dig. Vilken ära! Kram på dej <3 <3
Juliaajoo

» Nina

Håller med Jennifer! Och kan bara säga dig Julia att du är fantisktisk!! En sån som dig borde alla få ha i sitt liv, du utstrålar värme och en sådan livsglädje att man får upp ögonen för allt fint här i livet! Hoppas vi kan ses snart igen kramisar<3

Svar: Jag blir alldeles rörd, dina kommentarer sparar jag i hjärtat!!!! Fantastiska Nina vad du är snäll & detsamma till dig:)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback