Att arbeta på sjukhus


Då jag är färdigutbildad sjuksköterska så ska jag jobba på sjukhus i Afrika i perioder. Kanske en månad varje år? Eller kanske till och med arbeta med Unicef? Det hade varit helt otroligt. En dröm. Att kunna bidra med någonting åt folk som verkligen behöver det. Självklart skulle det vara psykist mord att jobba med sjuka barn i Afrika, men samtidigt alldeles fantastiskt när man ser barnen ta tillbaka livsglädjen igen. Åh, detta måste jag spinna vidare på! 

Tänk att jobba som skolsköterska 11 månader varje år
Och sedan på ett sjukhus för barn i Afrika en månad. 
Vilket drömliv! 
Har bara fyra års utbildning framför mig. Och några arbetsår för att få lite erfarenhet och kött på benen!
 



Kommentarer

Du har en jätterolig utbildning framför dig!

Svar: Åh, vad roligt att höra!!!:D
Juliaajoo

Det låter verkligen helt fantastiskt. Jag är ju klar undersköterska om 1 månad och jag har supermånga planer framför mig jag med :)

Svar: Låter fantastiskt! Vad har du för spännande planer? Kram:)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback