Precis som alla andra


Jag har en mage. Jag har två ben. Två armar. Ett huvud. Två fötter. Två händer. Jag har en mun med tänder, en näsa och två ögon. Precis som alla andra. Jag har en rygg. Axlar. Två händer och två öron. Precis som alla andra. Sedan är det upp till mig att tycka om det spegeln visar, eller inte. 

Min kropp är en blandning av gener, från både min mamma och pappas sida. Jag har tillexempel exakt lika rak hållning som min faster. Liknande ben som mamma. Samma humör som pappa. Jag har min mormors ögon och min farfars tankesätt. Det är precis så de fungerar, du är en blandning av olika gener.

Precis så är det med din vikt också. Det är redan förut-bestämt var din trivselvikt ska ligga. Självklart går det att reglera den. Men när du ligger i din trivselvikt mår din kropp som bäst, är snyggast och i princip omöjlig att rubbba. Skit i vad samhället försöker säga är en "bra" vikt. För det finns ingen vikt som är bättre än den andra. Tänk inte på vad du äter, lev i stället livet - För din kropp ser ut precis som alla andras, men alla kroppar har bara olika gener. Lika så är det med din vikt. Det finns inga rätt och fel. Du är faktiskt fin!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback