Ett projekt till hösten


Det är väldigt fult att säga i dessa varma sommardagar, men på något vis längtar jag till hösten. Då ska jag nämligen starta upp ett litet projekt för det framtida (och nya) barnhemmet i Ghana. Susanna (som byggde upp mitt volontärhem) har nu skrivit på för en ny mark och ska bygga upp ytterligare ett barnhem. Jag har bestämt mig för att hjälpa till, genom att försöka hitta sponsorer och företag i Norrland som är villiga att hjälpa till... Detta gör jag ideellt, jag vill bara hjälpa till. Barnen i Ghana kommer få ut så mycket av detta. Dem kommer få ett tak över huvudet och förutstättningar till ett bättre liv - och det - det är värt allt! 

Själv kommer jag åka ner till Ghana inom ett år. Då kommer jag uppleva barnhemsbygget på plats och samtidigt träffa barnen som kommer att bo där... Självklart kommer jag även bo och umgås med knattarna på Shalom Orphanage, där jag själv var volontär 2011! 

Detta kommer bli spännande och fantastiskt. Självklart kommer bloggen följa med på mitt äventyr!



Kommentarer

Ååh, himla fint av dig Julia! Människor som dig behövs verkligen <3 Ser fram emot att följa din resa :)
Kram

Svar: Åh fina du, tack! Kommer bli så spännande:):)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback