En tanke till dig som är arbetslös

Det är inte lätt att vara ungdom i dagens samhälle, det var nog bättre förr. Alla dessa oskrivna regler och normer gör mig snart tokig. Om hur ungomarna idag bör vara, för att överhuvudtaget vara någon. Alla dessa krav på hur vi ska se ut, vilken bil vi ska köra, vilket jobb vi ska ha och vilka vänner som är häftigast att umgås med.  Men ärligt talat. Den cirkeln går inte ihop i mitt huvud? - för - hur har du tänkt köra en snygg svart BMW och samtidigt vara arbetslös? För en snygg bil måste man ju bara ha, däremot får man inte ha ett lågprioriterat jobb eftersom det är pinsamt, då är man hellre arbetslös. Liksom hallå? Hur har du tänkt tjäna in storpengarna utan att lyfta ett finger? Näe hur lågprioriterat jobbet än är, så är det bättre än inget jobb alls. För alla arbetserfarenheter är bra erfarenheter till framtiden. Jag tror inte att det är arbetsbrist i Sverige, jag tror hellre att det är latmaskarna som vägrar ta jobben som erbjuds ;))

& att vara arbetslös är inte bra för någon. Man tappar självförtroendet, självkänslan och den sociala delen otroligt fort. Så just därför tycker jag alla jobb är bättre än inget jobb alls. Jag skulle själv aldrig klara av att vara arbetslös, då hade jag hellre arbetat som skräpplockare i stan hehe. Jag tycker det är synd med alla dessa regler om vad som är "bra och dåliga" jobb. Självklart ska man sträva uppåt och nå sitt drömjobb, men innan dess krävs arbetserfarenheter och meriter. 

För vet du? Med en positiv inställning klarar man av vilket arbete somhelst=) 


Tips till dig som är arbetslös.
Skriv ett CV och ge ut på alla möjliga olika ställen, du måste bara få in en fot - så löser sig resten!Äldreboenden, Personlig assistent, Städ, Affärer inne i stan, kiosker, taxichaufför, handikappomsorgen, gymmet, ica.







Kommentarer

Kom ihåg






Trackback