Första dagen på nya jobbet

 
Första dagen på nya jobbet igår. Började 13.30 och 13.35 bestämde jag mig för att plocka bort lite på diskbänken. Där låg en kniv och jag fick en snillerblixt å ba "undra om den är vass på riktigt?" sedan var jag tvungen att fråga mina arbetskollegor om plåster (för att jag blödde som en fontän). HAHA. Bra första intryck. Jag förvarnade även mina arbetskompisar om att jag är en olycksfågel som garanterat kommer hinna göra alla tabbar som ens går att göra - då skrattade dem gott;p 

I morse ringde klockan 05.00 och jag började flänna. VILKET SKÄMT. Jag är inte alls någon morgon människa, men det var helt enkelt bara att pallra sig upp och hinka i sig kaffe.. Nu ska jag sminka mej så jag ser ut som en människa å sedan ladda inför dag nr två. Ladda inför ett 7-17.30 pass på jobbäth. Sedan väntar gym som tur är!



Kommentarer
» Lisa

Kan du inte skriva ett inlägg om vad ditt nya jobb är? :) typ äldreboende/hemtjänst/gruppboende? :D


Kom ihåg






Trackback