Det nya jobbet

 
Mitt jobb är på ett äldreboende. Vi tar hand om äldre människor som behöver hjälp med vardagen. Personligen tycker jag att det är ett mysigt jobb där man blir som en familj i arbetsgruppen. Man får höra historier ur 90 åriga människors liv & får samtidigt hjälpa dem med små vardagliga saker. Som att städa och tvätta. Man får bjuda på kaffe och kakor. Ooooooch man blir proffs på att bemöta människor - som anhöriga, svårt sjuka, ssk, att svara i telefon, osv osv! 

Sedan är det också oftast många vikarier i gruppen. Killar och tjejer. Å vi blir såklart lite extra bra kompizar eftersom vi är i samma ålder. Jag brukar alltid få platsen som "den fega" i gänget så alla brukar springa runt och skrämma mig hela tiden HE HE HE... Hur som helst har jag fått vänner för livet på många av mina arbetsplatser=)

Såhär snyggt går jag klädd på jobbet;)

Efter dagens 7-17.30 tur åkte jag till gymmet. Kändes som en vinst i sig att bara ta sig dit. 30 minuter på crosstrainern fick räcka för dagens träning.... NU SKA JAG HA EN "ta hand om mig sj kväll" ni vet, ansiktsmask, hårinpackning osv! Sedan ska jag se något bra på TV innan det är dax att sova. 7-12 jobb väntar i morgon å det känns (hör och häpna) trevligt!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback