En osminkad morgonpromenad


Klockan 08.00 vaknade jag totalt utvilad efter nio efterlängtade timmars sömn. Tog på mig varma kläder för en 30 minuters morgonpromenad. Jg gillar att promenera för 1)Det gör en gladare eftersom kroppens egna lycko-hormon utsöndras 2)Man blir piggare av att promenera. 3)Man blir smartare eftersom blodcirkulationen förbättras osv. Givetvis är det inget måste att promenera på morgonen, men mina dagar brukar vara fullbokade och på kvällarna orkar jag inte. Så morgonpromenader passar mig bäst!! - Å för er som funderar på att komma igång med träning. BÖRJA IDAG. Det gäller bara att bestämma sig och vara hård mot sig själv. Motion är precis som rökning- till en början är det bara äckligt och vidrigt men tillslut är man fast. 

Att äta, sova och leva ett kul liv är precis lika viktigt som träning!! :)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback