Du måste bestämma dig

Någonting jag har tjatat mycket om här på bloggen är att aldrig ge upp & bara man vill så går det. Men jag menar varje ord. Bara du vill någonting så går det - men du måste vara beredd på att vägen dit kan vara krokig. Du kan stundtals bara gråta, hata livet och ge upp för en stund. Det viktigaste är att alltid komma tillbaka och att se sig själv vid mållinjen. För du kommer att nå dina mål, bara du bestämmer dej för det.Var hård mot dig själv, våga leva utanför boxen (och belöna dig själv under vägen). Du är så mycket starkare än du själv tror. Snyggare också för den delen. Våga lita på dig själv. 

Det är 15 månader mellan bilderna ni ser här uppe. Femton månader av slit, ångest, återfall, uppehåll men också skratt, motivation, styrka och mod. Jag är faktiskt mycket mer nöjd med min nya kropp, för jag mår bra i den. Försöker inte bry mig så mycket om vad folk i min omgivning tycker, huvudsaken är ju faktiskt att jag trivs i den. Å när man trivs med sin kropp tänker man inte så mycket på den/hur man ser ut, man hinner istället fokusera på framtiden, vad man vill utbilda sig till, mål och drömmar. Det är så spännande och motiverande att tänka på det!! 

Dagens mål: Säg till dig själv att du är vacker & fundera på en dröm du har med livet. <3



Kommentarer

Du är så fin och verkligen en stor inspiration!! Heja dig :) Det är väl som du säger, bara att bestämma sig. Men någonstans ifrån måste kraften komma.

Svar: Tack fina du<3 och det är sant, krafterna måste komma från någonstans. Men alla har dem inom sig trots att man inte tror det ibland. Man måste bara lära sig hur man ska locka fram dem/leva för att få stabilitet och energi. för det går, dem finns.<3
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback