En tom bensintank


Nu är jag hemma i Skellefteå igen. Jag sitter vid datorn i min egen lilla lägenhet, har en kurrandes Svante i knäet och lyssnar på "Bridge over troubled water" på repeat. Jag känner lugnet i all den storm som är just nu. Hela jag känns helt slutkörd, energin är obefintlig och jag är slut. Så himla slut! 

I tillfällen som dessa är det viktigt att lyssna på kroppen. När man inte har någon energi så är det omöjligt att göra av med någon. Ni vet: Man kan inte köra en bil, om tanken är tom? Just därför är det viktigt att äta och sova bra när man själv mår dåligt. Sedan använda det bränslet som finns, till de absolut viktigaste, alltså: Jobbet!

Resten av tiden ska man ägna åt sådant som får en riktigt glad. Sådant som tankar bränsle, istället för att bara göra sig av med en massa. SKIPPA ALLA MÅSTEN. Ät istället det som får dig att må bra, gör det som får dig att skratta, umgås med folk som värmer ditt hjärta. Ta hand om dig helt enkelt <3



Kommentarer

Riktigt bra skrivet :) och vilken söt katt ;)


Kom ihåg






Trackback