Together as one - by norrland

På bilden ser ni tjugosju barn som har två saker gemensamt. Dem har inga föräldrar och knappt ett tak över huvudet. Många av barnen kommer direkt från gatan, där de försörjt sig med att putsa skor. Idag lever dem inte på gatan längre utan i ett provisoriskt litet hus där alla sover på golvet. Huset ligger bredvid en stor trafikerad väg och det finns ingen tillgång till rent vatten. Därför sprids sjukdomar och hygieniska problem är ett faktum.  Dessa människor är värd ett riktigt hem, rinnande vatten och en skola. Barnen är värd en framtid och möjligheter till att skapa drömmar och mål med livet. Och vet ni vad det bästa är? Om en månad startar bygget av deras nya hem och du kan vara en del av det. Just precis du kan göra skillnad!

Ingen kan göra allt men alla kan vi göra någonting. Detta projekt (som Suanna Benckert startat upp) heter Together as one och jag har valt att jobba ideellt med det - för barnen behöver verkligen hjälpen. Jag ska försöka hitta privatpersoner och företagen med guldhjärtan här i Norrland. Folk som vill hjälpa till och göra skillnad. Alla pengar går oavkortat till Ghana Kontot. 

På denna mark ska barnhemmet byggas. Susanna Benckert heter tjejen som äger marken. En helt otrolig tjej från Stockholm som även är ansiktet bakom Shalom Orphanage, där jag volontärarbetade 2011. Det här blir hennes andra barnhem. Barnen är värd en framtid och ingen missär. "Kan jag göra livet bättre för en människa, har jag lyckats"

I April 2015 kommer jag själv att åka ner för att hälsa på Susanna och alla barnen för att se hur det går med barnhemmet. Fram till April kommer jag ideellt arbeta helhjärtat med projektet & följa bygget genom Susanna. Självklart kommer även bloggen att följa med på denna resa!

 
Har ni förslag inför Togheter as One - by Norrland projektet?
Företag att kontakta - Personer att prata med - eller andra ideér?
maila gärna mig på [email protected]

(Kommer alleles strax fixa ett konto där allt är välkommet. Där varenda krona kommer gå till Ghana). 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback