Never have to work a day

"choose a job you love, and you will never have to work a day in your life"

Det är mitt nya motto. Alltså, jobbet jag har idag är mysigt och roligt, jag skrattar gott varje dag. Men stressen, den pinsamt dåliga lönen, det tunga arbetet & värdelösa arbetstiderna gör det ovärt. Så det känns faktiskt att man går på jobbet varje dag - det är synd - för - egentligen - några justeringar hade gjort allting anorlunda. Men dem förändringarna kommer aldrig ske - det är trots allt arbetet som Undersköterska vi pratar om. 

Mitt drömjobb är att hjälpa människor. Att plugga psykologi, beteendevetenskap och liknande. Jag vill arbeta med att peppa andra männsikor i alla åldrar, få dem att tro på sig själva och sin framtid. Sedan vill jag skriva, jag kommer aldrig sluta att skriva - för det är de bästa jag vet. Jag vill även arbeta med barn i Afrika (precis som jag kommer att göra i höst). Jag vill göra livet bättre för folk som faktiskt behöver det. Jag lyckades hitta tillbaka till livsglädjen igen, det vill jag få andra att göra också... Att på något vis arbeta med detta hade varit som att aldrig gå till jobbet. Någonsin. Vad det ens är för jobb jag pratar om - har jag ingen aning om för tillfället. Hur som helst ska jag nå det!

Om du går längst in i ditt hjärta och frågar dig själv vad ditt drömyrke är. Vad blir svaret?

 
Godnatt du fina<3




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback