Akta dig för soppatorsk

 
Hittar jag en ny bra låt så så spelar jag den på repeat i flera veckor. Jag lyssnar så hårt att mina vänner och familj blir spyless. Sedan blir jag less själv och byter till någon annan låt. Just nu gäller You got me - Gavin DeGraw. 

Jag är exakt likadan i livet. Går alltid in helhjärtat och slutar aldrig förrän jag nått mina mål med uppgiften. Det är ett personlighetsdrag jag föddes med & är tacksam för idag. Har alltid varit en tjej med ett ganska stort hjärta som alltid vill göra sitt bästa - oavsett om det handlar kring jobbet, att vara en bra vän, blogga eller... lyssna på musik;) haha! Tidigare har det dock varit ett negativt personlighetsdrag, när man går in helhjärtat för tusen olika saker samtidigt - blir det lätt kaos i hjärnan. Tänk bara i skolan: att gå in med 110% på alla ämnen får en lätt att falla ihop! 

Men idag kan jag reglera och styra det. För i praktiken fungerar det inte att köra 110% i allting. Man kan ju liksom inte tanka en bil för två timmars resa & sedan köra fem timmar, då blir det soppatorsk. Detta är viktigt att komma ihåg, för om du ska hålla som människa måste du bestämma dig. Var ska du ge 100% och var räcker det att bara ge 50%? Man behöver inte vara bäst överallt, ibland räcker det med att bara duga <3.

Ta hand om dig, det finns bara en som du!  

 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback