Jag hatade mina shorts-ben

 

Jag har alltid älskat shorts, men tidigare hatat hur mina ben ser ut i dem. Eftersom mina ben inte stämmer in med dagens ideal, dvs: smala, långa och gap between legs. Förra året startade jag min utmaning mot komplexet. Jag gick runt med shorts mer än halva sommaren bara för att lära mig gilla mina ben. Varje gång jag och shortsen stod i spegeln slog jag bort alla negativa tankar och sa istället "Mina ben duger visst, dom är bra". En gång förra sommaren kom det faktiskt fram en kille från ingenstans och berömde mina ben - då blev jag glad i ett halvår haha... Det var liksom ett bevis på att man inte måste vara lik idealet för att duga. Att man kan ha ben som går ihop - och ändå ha snygga ben. Smaken är som baken och egentligen ska man inte bry sig om vad andra tycker (vad samhället tycker), huvudsaken är att du är nöjd med dig själv - då utstrålar du som bäst<3

För vet ni? Jag kommer leva med mina ben för resten av livet, så det är lika bra att älska dem. Idag tycker jag faktiskt att dem duger, jag duger. Fuck komplex - jag har (med glädje) tänkt använda shorts för resten av livet:)

Vilka komplex har du tänkt övervinna i sommar?



Kommentarer

Förra sommaren övervann jag ett komplex. Jag har alltid älskat magtröjor, tycker det är himla snyggt. Men jag vågade inte använda det själv för att jag tyckte att min mage var särskilt fin, Men så tänkte jag att jag visst ska kunna få ha magtröjor, så jag gick omkring med det mycket förra sommaren och nu har jag inga problem med detta alla längre, underbart.
I sommar vet jag inte om det är något komplex jag behöver komma över

Svar: Det är en himla bra vinst å jag håller med - magtröjor är verkligen snyggt! Keeeep going!!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback