En natt på akuten


Då jag kom hem från jobbet vid halv tio igår så ringde Frida. Vi skulle "ha ett kort catch up samtal" som snabbt blev över en halvtimma (typiskt oss!). Då vi lagt på ringde en annan vän och behövde skjuts till Lasarettet. Jag slängde mig i bilen och hämtade upp den skadade. Väl på Akuten träffade vi sköterskor och läkare. "Tur läkaren är snygg iallafall" sa min käre vän då vi blev lämnade ensamma i rummet, sedan skrattade vi gott. Jamen, efter tolv var vi klara på lassa och jag skjutsade hem den skadade och slaggade sedan på hennes soffa. Fyra timmars sömn hann jag fånga innan det var dax för dagens 7-12 jobb. Vilket även det har gått galant. Har jobbat med Berith och hon smittar av sig så mycket glädje att allt går lätt=) 

Kommer hoppa över dagens planerade träning, sovit för lite och skulle bara skada kroppen med ett joggingpass. Det får bli en annan dag istället:). Tror jag ska ta en kväll med lite marabou och bara mysa istället. För i morgon. Då väntar något spännande, men mer om det senare;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback