VILKEN JÄVLA VINST


Jag MÅSTE dela med mig av min glädje (inte för att det är så häftigt för er, men för mig är det en riktig jävla vinst)
För två år sedan hade jag en kraftig inflammation i magen (det var alltså blod i mina tarmar). Jag hade feber över en månad i sträck och kunde inte äta annat än barnmat. 

Under den tiden blev jag tilldelad världens bästa läkare som heter Leif Göran. Han brukade ringa mig varje vecka och fråga "Hur är det med lilla jäntan idag? Du vet om att du är stark eller hur? Det kommer att bli bättre" Han är helt enkelt en grym läkare som gjorde allt för att få mig frisk. Och... idag var jag på återbesök hos Leif Göran, där jag inte varit under ett helt år. 

- Hej lilla jäntan. Oj så roligt att se dej. Du ser så frisk ut, du ser ut att må så bra. Minns det som igår när du kom hem från Ghana och var sådär slut, sjuk och ledsen. Tänk att det gått två år sedan dess OCH tänk så bra det blev tillslut. Men nu är alla provsvar bra och du ser pigg och frisk ut. Så. Det känns lite jobbigt att säga...men.. jag måste nog släppa taget om dej nu lilla jäntan (ha ha). Nu är du så pass frisk att du ska slippa springa hit titt som tätt. (Då sa jag: Jag har inte mått såhär bra på lääänge. Jag KÄNNER mig stark och frisk. men.. om jag har planer på att åka tillbaka till Ghana, skulle min kropp palla det?) Då svarade min läkare: HAHA jadu julia.. jag är rädd om dig så egentligen borde du inte utsätta dig för det. MEN. Din kropp är så pass återhämtad att jag inte kan se det som något problem. 

"Din kropp är så pass återhämtad så jag kan inte se det som något problem"
Just de orden ekar i mitt huvud och jag ler, STORT! Jag är så pass återhämtad att DET inte kommer kunna stoppa mig till någonting längre. Åh, vet ni vilken lättnad det är? Helt jävla amazing! Dock måste jag fortsätta med min blodtrycksmedicin något år till, men eftersom den får mig att må så bra känns det bara som en vinst även det!!! 

ÅH VAD JAG ÄR LYCKLIG
<3



Kommentarer
» elin

DU är så jävla värd det här!! Så mycket som du har krigat för att bli frisk igen, vilken kämpe duvär ☆
Jag älskar dig oändligt mycket bästa vän! Du är en inspirationskälla för mig - du visar att man kan fixa allt, bara man vill!

Svar: Nu blev jag ÄNNU gladare när du skriver så <3 Älskar dej bästa Elin, vad tusan hade jag gjort utan dig - ärligt talat alltså?!
Julia Jonsson

Läser din blogg bokstavligen varje dag. Du är mer än värd detta nu. En resa till Ghana igen, ett suoerbra liv :))

Svar: Tack, tack det var snällt sagt ::))
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback