Kom ihåg att äta mycket när ni tränar.

 
Jag har just fyllt på med en stoor portion mat. Nudlar, Köttbullar och Sallad. Så nu är jag redo för kvällens träning. I vanlig ordning är jag taggad som tusan (dock har jag träningsvärk i benen sedan fredagens gympass fortfarande hehe). 
 
Förresten... Har ni någon gång tänkt på hur mycket ni äter jämfört med eran träning?
Min dag idag:
Frukost: Fiberhavregryn, mjölk, lingonsylt.
Lunch: 2 ägg, 2 bananer, macka med (smör, skinka, gurka).
Fika: Äppelpaj & vaniljsås
Middag: Nudlar, köttbullar, sallad
TRÄNING
Efter träning: Proteinshake, mjölk, ägg & banan. 
 
Allt detta blir ca 2000 kcal.
Och då tränar jag bort ca 550 kcal.  Så jag ligger ändå ca500kcal i underskott i dagens slut... AJ!! Så egentligen borde jag fylla på med 500kcal till, för att få ut/prestera max av min träning.. Men som ni ser, så kan man äta relativt mycket under en dag, utan att "äta för mycket". Jag har ätit både äppelpaj, gröt, mackor och nudlar på en och samma dag  - och kommer ändå att gå och lägga mej med underskott på kcal ikväll.. - Så lägg en tanke på att äta EXTRA mycket dagarna ni tränar!! <3 



Kommentarer
» Mikis

Lunchen var ju väldigt liten den...:p

Svar: True, åt den dock väldigt nära frukosten. Därför "liten". Fast i kcal mängd är den godkänd;) hoppas allt är fint med dej <3 kram!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback