folk verkar tro att det är straffbart att bara ta det lugnt en kväll

Det handlar inte alltid om att prestera och vara bäst. Hur ofta gör du något för din egen skull? Alltså utan att visa facebook och instragram att du varit duktig? Eller hur ofta tar du nytt rekord på 10km utan att berätta för dina vänner att du förbättrat dig (och sprungit snabbare än dem)... Liksom hur ofta gör du något för din egen skull? UTAN att bevisa för världen allting du gör? 

Självklart är det kul att berätta om sina förbättrade träningsresultat, ett nytt recept eller att man städat huset - för sina vänner. För det kan även stavas VardagsPrat. Men ibland går det överstyr - tillslut gör man ingenting för sin egen skull, man gör allt bara för att bevisa för andra hur duktig man är. Allting handlar inte om att vara bäst och prestera mest. Folk idag verkar tro att det är straffbart att ta det lugn och ha tråkigt ibland. Men vet ni? Det är HELT okej att sitta i soffan och inte göra ett skit på en hel dag. Det är även okej att ha tråkigt en lördagskväll och bara sitta i sin ensamhet och äta godis :) 

 
Hur ofta gör du saker för din egen skull? Själv brukar jag träna på det. Tillexempel skriver jag absolut inte allting om mitt liv här på bloggen. Jag är (exempelvis) ofta och tränar utan att blogga om det. För det är en sak jag gör för min egen skull, inte för att bevisa för andra VARJE gång jag sätter min fot i gymmet.. 

Tänk efter och svara på denna fråga
Hur ofta gör du något för din egen skull? Utan att visa världen det du gör? hur duktig du varit?

<3
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback