Muskler väger mer än fett

Jag hade jätte bråttom i morse och slängde därför bara på mig ett par svarta jeans (jag äger ca fem stycken hehe). När jag sedan sprang ut till bilen åkte byxorna ner hela tiden så jag var tvungen att dra upp dem (annars blev det sådär fult häng i rumpan ni vet!). 

När jag kom hem insåg jag att det var mina nya MEDIUM jeans jag hade på mig (jag har haft medium sista halvåret liksom). Så nu måste jag köpa nya svarta jeans igen, i en mindre storlek! Anyway...  min poäng med detta inlägg är att muskler väger mer än fett. Jag har inte minskat NÅGONTING i vikt (Vågen står på samma siffra) men däremot har jag (tydligen) minskat en hel storlek på byxor.  - Och till råga på allt går jag inte på någon diet. Jag äter det jag tycker är gott. Tränar det jag tycker är kul & lever livet som jag vill ha det. 

Så det såååå! <3




Kommentarer
» Nini

Så sant som du säger, även fast vågen stå på samma kan kroppen bli mer "fit". Hur ser en matdag ut för dig föresten? Äter du av allt som pizza, husmanskost, sallad, hamburgare,vitt bröd etc?

Själv så försöker jag äta av allt men inte alltid. En varierande kost med mycket husmankost och bra råvaror. Fast ibland slinker en och annan "onyttigt" bröd och choklad ner hehe :P

Svar: Precis, jag äter allt och har inga förbud. Spana in senare ikväll, då kommer det blider på ALLTING jag ätit idag:) hehe! Men jag är en äkta husmanskost tjej :P
Men det är rätt, man ska äta onyttigt ibland också <3
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback