Må bra boken


Fick tips om att skaffa en MÅ BRA BOK för något år sedan.. Till en början kändes det som ett skämt, bara pinsamt och töntigt.Men jag lovar er: Helt sjukt vad den har hjälpt min självkänsla att växa!!

Må bra boken innehåller
- Du skriver ner positiva sidor hos dig själv. Etc: Jag har ett vackert leende, jag har lätt att ta initiativ, mitt hjärta är stort (ja, skriv ner alla bra tankar du har om dig själv). 

- Skriv ner positiva saker som ANDRA säger åt dej/saker som får dej att må bra. Etc, komplimanger, när du får positiv kritik på jobbet, om du haft en bra dag du är nöjd med, när du fixat något du inte trodde var möjligt, då din drömkille gav dej en komplimang;) osv. Allt positivt ska ner. 

- "kom ihåg" tankar som peppar dej. Etc. if you can dream it, you can do it. Efter regn kommer solsken. I can do it. Jag duger som jag är. osv! 

Denna bok får man skriva i precis hur ofta man vill. Men desto mer du skriver, desto mer bra saker står det ju i den. Som i sin tur ger dig massor av pepp när du är inne i en depp-period och behöver det som mest! 





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback