Kroppen är fantastisk

Jag har testat leva med fettbrist, då blir hjärnan efter i tankarna och man fungerar knappt. Har även haft järnbrist och kolhydratsbrist. Det är ingenting jag rekomenderar. Alla dagens bantningsmetoder gör mig galen, för de fokuserar alltid på att utesluta en grupp ur kostcirkeln. Men. Personligen tror jag att kostcirkeln är gjord för att följas, för att kroppen behöver allt ur den. 

Tänk så fantastisk kroppen är. Den är snäll och gör precis som du säger (Om du äter chips varje dag så kommer du gå upp i vikt, lika mycket som en själv-svältande människa går ner). Kroppen berättar alltid för dig när något är fel (med hjälp av hår-avfall, magont eller huvudvärk). Din kropp har givit dig två ben för att du ska få möjlighet att se världen, en hjärna för att tänka och prestera och två ögon för att kolla in alla fräscha grabbar på gymmet;) - haha nämen var tacksam över din egen kropp. Du har ju en fantastisk kropp som fungerar precis som den ska. 

Så... Var snäll med den:) Ge den bra mat och varierad träning. Personligen tycker jag det är jätte kul att exprimentera lite mellan mat och träning för att se hur kroppen reagerar;) Just nu har jag fokuserat mycket ben/rump träning (och...se.. min rumpa har ju faktiskt börjat växa lite) jag har dessutom ätit överdrivet mycket kolhydrater - resultat med den kosten = Du har alltid super härlig energi och orkar prestera max på varje träning! Det orkar jag inte när jag bara äter protein för då är hjärnan trött, tillexempel ;D 

Kom ihåg att du har en helt fantastisk kropp - så ta hand om den med rätt mat ur hela kostcirkeln + hälsosam träning!




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback