Han gick ner 16kg på hambugar-dieten.


"Va? Gick han ner 16 kilo på en hamburgerdiet? Frågar ni er.

Och faktiskt, om man vill kalla det diet eller om man vill kalla det kost – faktum är att jag har gått ner 16 kilo sedan april 2011 och jag har under den här tiden ätit hamburgare eller annat ”onyttigt” på McDonalds, Max eller Burger King cirka fem gånger i veckan. Ibland har jag brutit kostcirkeln med lite kebab.

Under sommaren 2011 löptränade jag. Jag började också med att ta bort sockret från min dagliga kost. Jag slutade med läsk, godis och chips. Även mina älskade bullar fick stå tillbaka. Och det var nolltollerans! Jag hade inte ens en så kallad ”ätardag”. Samtidigt så löptränade jag. Det blev 5 kilometer nästan varje dag. Jag tror det blev 30 pass på 45 dagar. Långsamt tempo. Ren förbränning. Det gjorde att jag gick ner drygt fem kilo på tre månader. Efter det slutade jag att springa och körde bara styrketräning. (Under de där 45 dagarna körde jag styrketräning 2 ggr i veckan). Så från hösten 2011 till hösten 2012 sprang jag inte en meter och gick ner 10 kilo till. Enbart på att undvika sockret. I vinter har jag tappat ännu ett kilo, och vågen strå idag på 80.5 (har vägt så i två veckor nu).Som mest vägde jag 96 kilo våren 2011.

Och under den här tiden har jag alltså ätit hamburgare MINST fem gånger i veckan.

Så var det med det."

kokok
 

 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback