Att skaka hand säger mer om dig - än du själv tror.

 
När jag träffar nya människor tar jag alltid i hand. Oavsett om det är inom jobbet, nya vänner eller föräldrar till folk. Via en handskakning får man första bilden av personen i fråga. Är det ett mesigt handskak tyder det på en nervös och osäker människa. Får man ett stadigt och bra handtag, tyder det på motsatsen. Så  handskakningen är faktiskt viktig. Speciellt i jobbsammanhang (när man träffar nya chefen etc). Jag brukar faktiskt träna på handskakningar med min brorsa, haha xD

Hur skakar du hand? Har du ett mesigt handtag? Eller ett alldeles för starkt? Ett tips är att träna å de, eftersom det är första intrycket du ger till folk. Tips är att känna efter hur hårt motpartern tar DIG i hand och försöka ta lika hårt själv. Dessutom är ögonkontakt en självklarhet;)

Kommer aldrig glömma en handledare jag hade under praktiken (för tre år sedan). Hon hade mesigaste hand-skakningen någonsin. Hon var mesig som människa också. Fick aldrig förtroende för henne, blä!! 



Kommentarer
» Frida

Skönt att någon tar upp detta för jag håller verkligen med! Kan bli så irriterad på en mesig hälsning haha! Personen i fråga känns liksom ostabil och tråkigt :p

Svar: Visst är det så;) haha! man borde tänka mer på hur man skakar hand, första intrycket är viktigt. Fin blogg du har, kram=)
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback