Skönt att inte vara egoistisk

För ett år sedan var mitt liv lika ytligt som Channing Tatum är snygg. Då förstår ni under vilka förhållanden jag levde - Jag tränade dubbeplass varje dag, solade solarium för att vara brun, mitt hår var alltid fixat och sminket på plats.  Jag ville bära snyggast kläder och samtidigt framstå som en glad och positiv tjej. För ett år sedan skulle jag döda för en platt mage, ett gles mellan mina lår och att väga 10 kilo mindre. 

Såhär såg jag ut för ett år sedan.

Idag -ett år senare- mår jag istället dåligt av all hets (som triggar andra människor). All denna ångest som göms på facebook, instagram och olika bloggar. Hetsen om just den där platta magen, stora rumpan, perfekta maten och hur snygg man är om det finns ett gles mellan benen. Men hehu? Vet ni hur förbaskat skönt det är att inte vara så egoistisk längre? Hur fukking underbart det känns att slippa lägga ner så mycket tid åt självhat? - att lägga all denna energi på viktigare saker. Som livskvalité. Att umgås med sina vänner, sin familj, träna något pass ibland för att det är sköj, baka, läsa en bra bok, äta god mat, gå på bio med en popcorn i handen och bara njuta av livets goda stunder!

Jag älskar att jag i stort sett skiter i denna ytlighet idag. Att man istället accepterar sig själv och inser att allting inte handlar om hur man ser ut och hur tränad magen är.... Jag kanske bara har blivit gammal (hehehe), eller så är det allting jag gått igenom som fått mig att inse detta!?



Kommentarer

Om jag hade varit singelkille hade jag lagt in stöten helt klart jullan!!

» Lisa

Ville bara tala om att jag blir så peppad av att läsa din blogg! älskar dina självförtroende inlägg :)

» siri

Du är så bra!


Kom ihåg






Trackback