Så skippar du Måndags ångesten.


Ord som NYA MÖJLIGHETER klingar fint i mina öron. För nya möjligheter innebär att ingenting är omöjligt, det är aldrig försent och allting vill bara man går. För visst är det så? Livet ska levas en gång och då är det lika bra att göra det fullt ut:) Nya möjligheter kan även stavas måndagar. För visst har du hört den gamla klyschan "Ny vecka och nya möjligheter" tidigare? Jag har alltid haft en liten förkärlek till måndagar. Just för att varje måndag är en ny start. En fantastisk möjlighet att göra livet ännu lite bättre.

Själv brukar jag ställa mig frågor som:
1. Vad får mig att må dåligt - Vad kan jag göra för att rätta till det?
2. Hur vill jag framstå som människa - Hur ska jag agera för att vara den? 
3. Vad får mig att må bra - hur ska jag planera tiden för att hinna mer av det?
4. Vad är mina tråkiga måsten för veckan - Det gör jag bort redan Måndag förmiddag.
5. Hur ska jag utmana mig själv denna veckan, för att växa som människa?

Sedan tar jag tag i allt detta på måndagar. Varje Måndag är faktiskt en ny start. Det bör vi ta vara på<3





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback