TILLBAKA

 
EN VECKA UTAN INTERNET - CHECK!
Jag och Frida klarade utmaningen. Vi har levt en hel vecka utan internet, och vet ni vad? Vi har faktiskt överlevt! Dessutom har jag fått mycket tid utöver det vanliga som resulterat i ännu mer (och välbehövlig) matteplugg, tidigare kvällar och mer "ta hand om mig själv-tid". Har till och med gjort en hårinpackning och ansiktsmask under veckans gång (vet inte när detta hände sist!)

Dessutom har man inte levt i den ständiga stressen från Internet. Där det tydligt visas "Hur man ska se ut och inte se ut" och vet ni vad jag personligen tycker har varit bäst med att avstå internet? Jo... man har inte behövt se på instagram/facebook vilka personer som gillar vilka bilder. Och vilka tjejer som blir tillsammans med vilka killar. - Det som varit skönast utan internet är HELT KLART att man inte behöver jämföra sig med andra all the time om "vem som är bäst".  - Trodde personligen inte att jag gjorde det, men nu i veckan har det framkommit att jag omedvetet faktikt gör det. - Så nu ska jag komma på att sätt att jobba bort det :D 

FÅR INSTAGRAM/FACEBOOK DIG ATT MÅ DÅLIGT - BRUKAR DU JÄMFÖRA DIG MED ANDRA?



Kommentarer

Ibland får man så höga prestationskrav när det gäller t.ex. instagram eller en ny profilbild. Varför får hon så många likes och jag typ bara tre? Och såna där saker. Himla onödigt tänk egentligen!!

Svar: faktiskt sjuuuukt onödigt tänkt, men jag tror faktiskt inte du är ensam om att känna så.... Undra egentligen hur det kan bli sådär:S??? Och det är så otroligt onödiga saker att må dåligt över egentligen. Men ändå så gör man det ?!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback