Jag ser de livlösa ögonen

 
Jag tänkte åka till gymmet och konditionsträna idag. Men jag bestämde mig snabbt för att skita i det. Min kropp har fått alldeles för lite sömn och mat det senaste dygnet, så träningen skulle ändå inge ge någonting. Bara skada kroppen. Vet ni? Det är sjukt viktigt att ta hand om sin kropp. Äta rätt, träna rätt och sova bra. Alla tre delar är lika viktiga för att må bra. För. Det är meningen med träning, att kroppen ska må prima ballerina!! Jag har själv skadat kroppen oerhört mycket via fel träning och mat (alla blodprover var totalt fucckeedddd up när allt var som värst) Fyfan... Men nu förtiden mår jag bra igen. Jag tränar inte för att jag måste, utan för att jag vill, för att det är K.U.L. Men, när jag hänger på gymmet ser jag hur andra folk gör fel. Jag ser igenom dem. Jag ser hur bajs dom egentligen mår (både killar och tjejer), Jag ser hur dom ångesttränar, gör allt för att förbränna kcal eller få större muskler. Hur de egentligen inte fått i sig tillräckligt med mat. Jag ser hur dom tränar alldeles för hårt. Och värst av allt, så ser jag de livlösa ögonen! Jag hatar verkligen att se sånt. Se hur folk mår skit. Vill egentligen bara gå fram, ge dem en stor kram och säga "vad fan håller du på med". Skaka liv i dem liksom. För. På gymmet finns det många - fruktansvärt många - som tränar för fel anledning. Och. Det gör så ont att se. Speciellt när man vet hur hemskt det är... Det är bra att träna, äta och sova. Men jag tycker inte att ni ska göra det för att gå ner i vikt - utan för att leva ett hälsosamt liv <3 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback