CupCake. Världens godaste frosting.

 
 
Bakade Cupcakes i lördags. Vilket faktiskt blev succe. Gillade av alla. Dessutom superenkla att göra. Bara för att jag känner mig snäll idag, delar jag med mig av det fantastiska receptet (till viss del, påhittat av mig själv).

Muffins
125 gram smör.
2 ägg.
2 ½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker.
½ tsk bakpulver
1 dl kakao. 
2 dl vetemjöl.
ca 15 dumle kakor. 

Smält smöret. Vispa ägg och socker vitt och dröm-fluffigt. Blanda alla torra ingredienser och sikta ned i smeten. TIllsätt smör, lite i taget och blanda till slät smet. Fyll muffinsformarna till 3/4 och tryck ned dumle i varje. Grädda i 200 grader ca tio minuter. 

Glassyr CupCake
200g Philadelphia.
60g Rumsvarmt smör.
2dl Florsocker.
1tsk Vaniljsocker.
200g vit choklad.

Smält Chokladen. Låt svalna. Vispa smör + philadelphia jämt. TIllsätt vaniljsocker, socker och florsocker. Blanda ner smälta chokladen och vispa till krämig frosting. Ställ i frysen ca 10 minuter. Sedan är det bara att pyttsa ut på muffinsen (som har svalnad) och dekorera. 

NJUT



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback