Fick mig att bli mig igen.

För ett år sedan klarade inte jag av att jobba heltid för att jag var slut i hjärnan. Under några år spenderade jag tid på fel vägar. Jag bytte ut stallet mot att lyfta tunga vikter på gymmet. Jag dejtade killar för att de var fett snygg och la ingen tanke kring deras douchiga beteende. Jag flyttade hemifrån för att ingen skulle ha koll på vad och hur mycket jag åt. Dessutom trodde jag aldrig att plugg skulle bli ett alternativ. Jag la liksom mer energi på att bli en snygg tjej i mängden, än att skapa den person jag faktiskt vill vara.

I Januari 2016 blev jag dumpad och föll pladdask på marken - fruktansvärt vad krossad jag var. Snabbt sa jag upp lägenheten och flyttade hem till Mamma och Pappa. Det var som att starta om på ny kula. Dessutom kom jag in på sjuksköterskeprogrammet i Skellefteå och påbörjade en dröm. Jag tog också tillbaka mitt intresse för hästar. Jag bytte liksom ut de tunga dumma vikterna på gymmet mot hästar - jävla bra val ska ni veta. I sommar träffade jag Olov också - en kille som som fått mig att ärligt känna hur det är att vara kär. 
Som fått mig att bli mig igen.

Det jag försöker säga är att de aldrig är försent att starta om och bilda sig det livet man vill leva. Det hör till att virra runt när man är ungdom. Jag må ha virrat runt i några år och höll på att formas till någon tråkig kopia. Men varför vara det när man kan bli ett orginal?;D hähä. Stå upp för den du är, det du brinner för och tror på. För det syns när du låter dig själv lysa - det är vapnet som kommer ta dig så långt du själv vill här i livet.
 
Var den du vill vara, inte det andra vill se.
Det är fett att vara lycklig
Godnatt fina ni
 
 



Kommentarer

Du är stark! Så glad för dig skull. Du har verkligen kämpat!
Har du och Olov tänkt flytta ihop?
Kram <3

Svar: Hej!
Med tanke på att vi inte träffats så länge är den frågan svår att svara på. Men fortsätter det kännas såhär bra är det nog inte omöjligt :) kram !
Juliaajoo

Du är världens bästa människa.

Fina underbara människa! ❤️❤️


Kom ihåg






Trackback