Jag gav mina prinsessklänningar till tjejen som var mobbad

För fyra år sedan var jag i Ghana på shalom orphanage. När jag var där fick jag träffa trasiga barn som på ett eller annat sätt förlorat sina föräldrar, men som alltid var glada för det lilla. De sov på stengolv, hade inget rent vatten eller mygnät som skyddade dem från malaria. Idag har de allt sådant och det gör mig extremt glad. 

Jag har lärt mig att man inte har så mycket att klaga på här, so what om man inte har den där barbie-smala midjan, perfekta hyn, råkar äta chips en måndag eller inte har massor av pengar på kontot. Mamma berättade här om dagen att det fanns en tjej på min gata som blev mobbad när vi var små. Jag ville ge henne alla mina prinsessklänningar. Det är precis vad som spelar roll i min värld, att alltid göra sitt bästa och aldrig såra någon annan med flit. Kan man göra dagen bättre för en annan människa är det en chans man ska ta. Det är iaf vad som får mig att växa som människa. Men det är klart... nog är det kul att få locka håret och göra sig fin ibland. I Ghana fanns inte ens den möjligheten, där jag bodde fanns inte en spegel. VIlka kontraster! Vet inte var jag vill komma med denna texten, mer än att jag är så glad över att jag vågade resa till Ghana och att de trasiga barnen jag träffade då börjar vara hela igen. Jag har insett att lycka helt ärligt inte går att köpa för pengar, lycka är att göra andra glada och att ha folk i sin omgivning som ger en kärlek och energi tillbaka. För ni vet, sitter man där ny-dumpad en dag och är skit-mega-ledsen spelar inte ens en miljon kronor någon roll, då är personen som torkar dina tårar det viktigaste du har. Så ta hand om dina närmaste och har du möjligheten att göra lite bättre för en annan människa, då lovar jag att din dag också kommer bli bättre! 
 
 

 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback